Att välja yrke i livet...

Min hjärna går på högvarv, vad ska jag göra med mitt liv? Vad vill jag bli? O vad skulle vara bra rent ekonomiskt att bli? bla, bla, bla.. runt o runt...

Jag har nu jobbat som assistent i 11 år, känner väl att jag e ganska så klar här nu, eller jag fortsätter givetvis, men det är just när man känner att man kanske borde göra nåt annta som man ska ta tag i det o försöka..

I kläd-butik vill jag absolut inte jobba, jag e inte den typen av människan som vill jobba till kl 18-20 varenda dag o gå upp tidigt, fixa mig, klä mig snyggt o sen vika kläder hela dagarna,
inom barnomsorgen vill jag heller inte jobba, eller ABSOLUT inte.. Jag har 3 små barn och dom ska ha en glad och pigg mamma när man träffas efter dagis, jag vill inte känna att jag e trött på blöjbyten, gnäll o skrik o en miljard frågor. Nej jag vill komma ifrån småbarn och samla energi på jobbet till mina egna..
Inom måleribranchen skulle jag gärna jobbat, ett ganska så tungt jobb men ändå e det inte bara ett yrke för män, MEN och det är ett stort MEN det är föör lång utbildning och för lång lärlingstid..
Inom trädgårds och blomsterbranchen tror jag att jag skulle passa, men det e samma där man måste ha en lång utbildning, det är inte bara att hoppa in någon stans o bli självlärd, nej man måste ha betyg på papper.. :-(
DÅ... kommer jag till det jag nu funderat på, lastbilschaffis, WHY NOT?? varför inte ta körkort för bil + lätt lastbil o sen köra bud eller liknande, dom tjänar en massa pengar på att köra omkring. Så just nu ska jag kolla upp vilka alternativ som finns och hur man går till väga med det..
Eftersom jag spenderat halva min uppväxt i lastbilen åkandes på alla Sveriges och Nordens vägar så vet jag ju att jag tycker om det... Jag skulle kunna tänka mig att köra 4 dagar i veckan..
Det e allafall ett steg i rätt riktning, o vem vet jag kanske får min dröm uppfylld senare i livet, min egna butik. Just nu känns det långt borta då konkurranden e för stor här i staden, men en liten gårdsbutik hade vart mysigt, då ska man bara ha en bra idé...

Jag vill så gärna göra nåt ordentligt nu, jag måste ta tag i saker o när jag väl får tummen ur hoppas jag att jag kommer på vad som kan vara kul...
Jag vill trivas med mitt jobb och förhoppningsvis kunna jobba med det livet ut sen..

Jag har ändå vart lyckligt lottad, jag har haft mitt jobb här i 11 år, jag e stolt över dom åren som gått och jag har lärt mig massor på vägen, jag kan mycket nu, men känner att detta e kanske inte det jag allra helst vill, man klättrar inte uppåt, man står stilla o stampar o vill så mkt mer...
Och undersköterska eller sjukskötersa e heller inget för mig, vill inte gå omkring inne på sjukhuset i vit rock o ta en massa prover, jag hatar blod och allt som hör till... :-O

Ja ännu mer tjöt från mig... Nu ska jag fortsätta jobba o gå brevid till kl 10 så jag kan klara mig själv när det e dags att jobba i helgen helt själv och på dagtid...



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?