Helgen tar slut så fort.. :-(

Nu e det redan söndags-kväll o denna helgen tog slut alldeles för fort, men det e väl så med jobb-helger, man hinner inte riktigt lika mkt som man skulle vilja, man har fr lite tid hemma helt enkelt.
Ja ja jag ska inte klaga, jag har det bra ändå..

I fredags badade vi med Noel o Melwin, Helena o Svea mötte upp oss i simhallen och det var sissta chansen för i år, nu kommer dom att stänga för renovering :-( Barnen tyckte inte det var kul när jag berättade att nu kan vi inte bada här förrän efter sommaren, men vi får ta en o annan tur till Klitterbadet i Falkenberg istället :-)
Trötta åkte vi därifrån vid 16 tiden o direkt hem o fixade middagen som var kokt torsk med potatis o spenat, jag e väl en av de få som faktiskt tycker spenat e gott :-)
Sen var det myskväll med barnen, Gabriel var iväg o fiskade, så vi hade lite egentid o barnen mumsade i sig popcorn, som alla andra fredagar nästan, att det kan vara lika efterlängtat varje vecka..
På lördagen ringde min kl 6.3o dags att gå till jobbet för att jobba mitt första dagpass ensam, känndes för jävligt på morgonen ska jag erkänna men det blev snabbt bättre, jag har ju inte jobbat dagpasspå evigheter..
Men dagen gick snabbt o kl 15 slutade jag, gick hem o spenderade lite tid med barnen, Gabriel åkte i förväg till Anna o Reidar för att förbereda mat o kolla på innebandy..
Kl 19 var jag o barnen fina o klara o mamma körde oss, fick en god drink (lite stark, fick späda lite)
o tjötade med övriga folket där ute...
Vi hade en trevlig kväll, grillade kycklingfilé som var väldigt god nästan den godaste ever.. O när vi fått lagt minstingarna hoppade vi i en mkt varm pool :-) Underbart e det att kunna bada så ute o tjöta o ha trevligt..
Kvällen gick undan o vi tjejjer klarade väl ca 1½-2 timmar i poolen medans Gabriel o Reidar satt kvar i säkert 2 timmar längre..
Vi stannade över natten o jag sov som en liten gris brevid Melwin o vaknade 8.3o först o då hade Tim o Noel vart uppe sen 06-tiden :-O

Idag hämtade mamma oss där ute, vi tog en kaffe o lite frukost innan vi åkte hem, fixade lite snabbt undan disk o satte igång tvätten o sen gick vi ut, satte upp fina fjädrar i busken i trädgården o fortsatte vårt slitsamma arbete i trädgården, fick kapat av en hel del o det e redan så mkt finare.
Krattade upp ruttna äckliga äpplen o så beslutade vi oss för att ta bort äppeträden, gamla, o halvrötna träd e inget kul, sen använder vi aldrig äpplen från trädgården tycker bara det e jobbigt o behöva rensa undan hela tiden så att barnen inte ska käka på maskar o sånt..
SÅ bye bye äppelträden, jag mår inte det minsta dåligt över det..
Sen satte vi upp barnens gungor o repstege så dom har roat sig med det...
Vi avslutade eftermiddagen med att käka kinamat o sen var det dags för mig att rusa till jobbet 14.4o...

Igår när vi grillade åt jag lite sån där Ris-sallad till maten + majsbröd med färskost på, o idag åt jag lite ris till kinamaten men kokade grönsaker till så jag åt mest av det. MEN jag kan liksom inte vra superhård på helgerna, då måste man få unna sig något, har tom ätit en kexchoklad o igår stoppade jag i mig chilinötter... mkt fusk i helgen :-O

ANNARS går det jäkligt bra, jag äter mig mätt, o inte mer än så o jag tror att så länge man känner sig lagom mätt e det det absolut bästa..
Det e sällan jag tar 2 gånger nu, det gjorde jag alltid innan..
Imorrn ska jag mäta mig o ha koll på måtten lite mer, har även fått lite träningstips av brorsan, ska börja jogga lite nu o då ska jag blanda det med gången, jogga en stund o gå en stund, sen ska jag göra upphopp o när jag kommer hem armhävningar + situps..
Igår tänkte jag att jo men 100 situps borde jag klara, men icke, det blev bara 70, jag orkade inte o orsaken var nacken, tyckte det gjorde svinont..
Egentligen ska jag göra 100 situps x 2 / dag men det får jag nog träna upp o kanske börja med det nästa vecka eller kanske tom. om 2 veckor :-)
Jag e liksom ingen van träningsmänniska så jag kan ju inte ösa gärnet från början, det ska ju inte göra ont.. MEN det e jäkligt skönt o känna energin man har o får i kroppen av mkt motion o rörelse..

SNAAART ska jag unna mig ett par EASY TONE- åxå, hoppas nu att dom e så bra som många säger...

Ikväll när jag har slutat kanske det blir en promenad eller så får den vänta tills imorgon, jag hoppas att mamma vill gå med mig ikväll annars känns det lite sent för att gå själv.
O blir det ingen prommis så blir det soffan, och livesändningen av BB.. Kan inte sluta glo, får mig många goa skratt varenda dag o vissa typer e supersköna.. Jag hejjar helt klart på PEEEETEEER...

Nja... har tagit en massa bilder från trädgården idag o barnen, men har ingen laddare, får helt enkelt vänta tills jag får den av brorsan.. MEN jag tror o hoppas att han har vart hemma hos oss o lämnat den..

NUUUU.. ska jag surfa runt o kolla lite efter svarta rosor, för det kommer nämligen att vara 3 i min tatuering en för varje unge... :-) Blir inga namn, tror att jag ångrar mig som tusan om jag tatuerar in namnen rakt upp o ner..

Ha en härlig sissta kväll av denna helgen...




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?