jaha...

då var det onsdag-natt... Jag insåg nu att det nästan e en vecka sen som jag bloggade, det e ganska vanligt just nu, men det ska bli ändring...

jag längtar som en tok nu efter våran flytt, nu har man liksom fattat att det snart e dax, det känns inte konstigt eller jobbigt längre, bara skönt.. Lite ledsamt att lämna det fina vi har nu till ett litet äldre och omodernt place, men vi e som tur e händiga i familjen och kan snabbt förvandla insidan till det bättre..
Våran nuvarande hyresvärd e så himla snäll, viär välkomna tillbaka om vi behöver och då lovar han att göra nån tilläggsisolering i väggarna :-) Men vi hoppas på att hitta något ställe där vi verkligen vill bo och där vi kan trivas hela familjen + ha en normal boendekostnad..
Vi får se...

Det ska bli spännande att få nycklarna o planera hur vi ska inreda och ställa möblerna.. OM vi behöver måla lite i vardagsrum och matsal så ska vi fixa det med, snabbt gjort med en roller, vi ska även skaffa en diskmaskin för det finns ingen vilket man MÅSTE ha om man e 6 personer...
Sen i köket ska vi sätta dit en ny bänkskiva för den var ful, det blir en billig sådan från Ikea eller nåt byggvaruhus..
Så det e lite fix o så men det e bara kul...

Imorgon på morgonen ska jag o Gabriel till huset o få nycklarna till garaget så vi kan börja köra dit lite grejjer och sen håller vi alla tummar o tår på att få flytta in i helgen, det vore super...

Tänk o få gå där o grejja i lugn o ro hela helgen, supermysigt, vi har ingen press på oss heller med vårat nuvarande boende, vi har god tid på oss o städa o fixa där ute så det känns skönt, då kan vi komma iordning och bli helt klara med det nya innan vi börjar städa i det gamla. :-)

Idag har jag sovit rekordlänge, eller jag har aldrig innan sovit så länge efter ett nattpass, kl 17 vaknade jag när Gabriel o barnen kom hem.. Känndes jättekonstigt, jag var liksom inte riktigt med på vad som hade hänt, var yr o hade en konstig känsla som jag inte kan sätta ord på.. :-O
Men efter en dusch och lite mat var jag pigg igen... Mamma hämtade mig kl 18 o så åkte vi på loppis i staden, hittade en massa fint, men ska vänta tills vi flyttat, däremot fick 2 små hyllor följa med hem, nu är dom i ful furu, men ska snabbt förvandlas till vita o fina, ska bara köpa en flaska spray, sen ska det sprayas flitigt i min "målarhörna" i garaget, är mycket nöjd...

Efter loppisen åkte vi till Ankiiiii på China Sea, jag beställde in friterad banan o glass, mumms va gott det e ibland... O så drack jag 2 koppar kaffe, mamma hon åt lite mat o Andréa kom o gjorde oss sällskap åxå.. Blev en hel del tjöt, mycket om det mediala och massa annat i det ämnet..
Väldigt intressant ibland, och nu tycker säkert vissa att fy vad löjligt att tro eller hålla på med sånt, men det e ingen idé för jag VET....
Kom på det när Andréa sa att hon inget visste att det är inte så många som vet, men jag håller det hellre för mig själv då det blir många frågor och annat tjafs om att det inte kan va sant o bla bla bla... Därför e det bättre att hålla vissa saker för sig själv ibland, men jag både känner och ser, så nu vet ni det åxå... ;-) Mer tänker jag inte ta upp i bloggen eller skriva om för det e jag inte redo för, men jag ska försöka komma iväg på någon slags kurs så småningom när jag har råd och tid...

Allafall så körde mamma mig till jobbet sen o här sitter jag nu... Och har en massa timmar kvar, men jag känner mig fortfarande ganska nyvaken så denna natten blir lätt...

Ska lägga in lite bilder på datan och blogga lite mer...
Jo...  när min målarhörna e klar och när vi vart på skidsemestern så kommer jag att visa mina loppisfynd och sen även visa hur jag gör om mina möbler, så att dom blir vad man kallar (chabby chic) ska nämligen visa från grunden hur man kan göra det enkelt och billigt, nu har jag inte gjort mitt vita skåp hemma så att det ser slitet ut men det ska jag göra med mina nya hyllor...
Och sen kanske jag gör om mitt vita skåp så det åxå får det slitna utseendet..
Nu e jag på jakt efter en KÖKSSOFFA, så om någon vet någon eller har någon till salu så är jag intresserad, helst ska den vara gammal och sliten, den ska sen målas vit och få en ny sittdyna som jag ska sy.. :-)


Nu ska jag ut o hämta mig ännu en kopp kaffe...




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?