Sovit...

Nästan hela dagen, gud så skönt... :-) minns bara att jag låg på mannens axel sen var jag i koma, vaknade upp med ett ryck o tänkte vad tusan hände.. Sen låg jag kvar på soffan o gick upp 15..

Sen var det full rulle, plockade snabbt iordning i hemmet, sen kom mamma vid 15.45 o vi åkte in o hämtade riktigt skitiga ungar på dagis, jag hatar detta hemska väder, allt blir geggigt, grusigt o vått.. USCH, så det var bara att ta av barnen allt o sätta dom i en varm bil o sen fick vi bära in dom i huset, ytterkläderna åkte direkt in i tvättmaskinen.. Overåler, vantar o mössor..
Sen fick jag äntligen satt på mitt efterlängtade kaffe, o drack 2 muggar innan det var dags för matlagning som idag blev torskgryta med potatis o rivna morötter, riktigt gott..
Mamma stannade kvar men fick så himlans ont i foton så hon fick lägga sig på soffan både innan och efter maten, hon fick i sig 2 värktabletter o det blev lite bättre, men efter att Gabriel köt in mig till jobbet skulle han även köra hem henne för hon vågade inte ta bilen själv o de ville inte vi heller..
Hoppas nu det blir bättre tills imorgon, annars får vi köra in till sjukan med henne, så kan hon inte ha det, gå och halta på det viset...


Nu börjar jag känna stress i kroppen, varenda dag när jag ser exakt HUR mkt vi har kvar att fixa hemma innan flytt mår jag skit, fy och nu när jag jobbar 3 nätter på rad så har jag ingen ork att ta tag i det heller + att den tiden man har med barnen är guld värd, inte vill jag ställa mig o packa när dom kommer hem från dagis liksom..
Men på torsdag börjar vi, ska bli skönt o få lite lugn i kroppen o fått sorterat allt i lådor o få koll på läget.. MEN vad mkt skitsaker man sparar på...

Ska bli så himla skönt o flytta, slippa frysa o slippa vara utan vatten för rören e stenfrusna.. + att slippa betala en massa massa onödiga pengar för ett hus som inte är dom värda..
Ska bli underbart med nya rutiner, vi har nämligen tänkt att promenera med barnen till dagis på mornarna om vädret tillåter, kommer bli riktigt skönt o slippa ta bilen överallt..
O så ska det bli kul med vårt syrum + garaget där jag ska ha min målar-hörna.. Ska ta bilder o lägga in så ni får se den fina antika växa-sängen jag ska göra om till Tim, hoppas den blir lika fin som jag tänkt mig..

Ja ja.. nu ska jag se om Sofias Änglar visas på kanal5.se hoppas hoppas..

ha de fiiiiiiiiint... :-)




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?