Halvsjuk på jobbet...

Jag har gjort mitt bästa för att bli frisk, nämligen gått på panodil o sovit, sovit o sovit... Det har vart underbart o få sova, det började i söndags efter simhallen, då blev jag dålig på kvällen, sen fick jag feber, min snälla snälla man tog hand om mig :-) Somnade på soffan, var snabbt uppe o hjälpte till med barnen på morgonen, pussade dom alla hejdå o la mig igen, vaknade kl 15 låg kvar till 16 o sen orkade jag ta på mig ytterkläderna o sätta mig i bilen, Gabriel hämtade barnen, sen köpte vi med oss kinamat hem.. Åt o myste med barnen en stund innan läggdax o sen var det lägga sig på soffan igen, ta panodil o sova... Samma sak idag, hjälpte till med barnen sen sov jag igen, vaknade vid 14 men låg o slumrade till 15.30. Då fick man lite energi o jag fixade lite med tvätten o städade köket. Vi bjöd hem mamma på middag, åt gott o sen åkte vi alla till stan för att göra vad? JO, TITTA PÅ ETT NYTT HUS :-) eller nytt för oss, egentligen lite gammalt men mysigt.. Ska vi eller ska vi inte, det e frågan just nu... Vågar man chansa eller hur gör vi, vi måste flytta det vet ju alla just nu, vi med 3 barn kan inte bo kvar i ett hus där vattnet fryser o dessutom e det svårt att värma upp, det e så kallt ibland alltså... Synd bara att man ägnat den tiden på renoveringen när man inte kan njuta av det utan vi måste lämna det :-( sorgligt.. MEN nu e läget så, o flyttar vi har jag Max 5 min till jobbet ( om jag går ) och nära till dagis, + att vi kan ha möjlighet att få en ny fin stor lägenhet inom kort. För det e det vi vill, en lägenhet där allt funkar, nära dagis o nära till jobbet... Hyran e billigare, vi sparar en massa massa bensinpengar o vi slipper oroa oss för vatten o värmen, så fördelarna e många nu ska man bara våga ta steget... Flyttar vi, ska vi börja packa i helgen för det sker snart.... Om 1 månad :-) Lite nervöst, lite stressigt men samtidigt rätt kul... Huset e gammalt, men inte omodernt, det e fint det e vinklar o hörn o sådär mysigt o jag tror att vi får det mysigt där om vi får in vår stil + med vit färg kan man göra mkt :-) Ja ja, följ med oss på resan, snart får ni veta vårt beslut... Inte hänt mkt kul de senaste dagarna som ni ser, mått riktigt skit dåligt men de e bättre nu o jag hoppas hoppas jag har kraft till att jobba mina 3 nätter här nu. O en sak jag ofta funderar på e varför jag alltid lyckas bli dålig när det e dags att jobba igen... Jag behöver mina timmar, vill inte vara sjuk men ändå händer det alltid när jag ska gå på mina pass, skitjobbigt... Kanske tar med den andra datan imorgon så jag kan lägga in lite bilder, Nu ska ja glo på 2 avsnitt av familjen annorlunda :-) Tjing tjong.. o ANKI tack för fikan ikväll, i eran fina lya... :-)



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?