jobbig start...

på denna veckan... 3 nätter på jobbet gör mig ganska så sliten, men de e bara att jobba för det bör man ;-)

Idag har vi vart en sväng på staden jag, mamma o Melwin, Noel var hemma med Gabriel o vilade o Tim hade halvdag på dagis...
Vi shoppade lite nya kläder till Melwin, ett par jeans o 2 tuffa t-shirts, en rockig o en piké.. Sen hittade jag ett set från Lindex till Zach vi passade även på att fika på Ströget så det blev en taccopanini, mumms..
Åkte hem o hämtade Noel som hade tid hos doktorn kl 14, öroninflammation på han åxå :-(
Inte alls kul det behövde behandlas så han fick samma kur som Tim...
Fick även bokat en tid till Tim så dom kollar hur hans öron ser ut innan det e dags för semester, kanske behöver vi nåt mer, det brukar vara ganska vanligt när det gäller honom o det vill vi helst inte komma på när vi e iväg, bättre o dubbelkolla innan...

Sen blev det fika i uterummet, Arild o Johan var hemma så vi åt lite tårta o drack kaffe o sen åkte alla igen...
Tim han sov i 3 timmar efter dagis idag så jag o mamma hjäptes åt med lite tvätt o så fick jag packat lite, han även med ett riktigt STOR-gräl med Melwin...
ÅHHH KAN INTE BARN HOPPA ÖVER 6 ÅRSÅLDERN O BLI 7 DIREKT ISTÄLLET...
Att det kan vara tufft o fostra barn det visste jag men nu e det jobbigt alltså... Det e nästan så man vill gå hemifrån, komma bort o slippa men det går ju inte det e bara att ta tag i det och försöka göra det bästa man kan, man är ju ingen expert men fostras det SKA dom...
(e helt EMOT fri uppfostran) 
SÅÅ det medför en del bråk o skrik hemma nu, den lille tror väl att han e 6 år han med ibland o slänger sig på golvet, sparkar o skriker o jaa sånt som en arg 1½ åring gör när dom inte rikitgt förstår sina känslor och att man faktiskt inte får göra precis som man vill... 
 
Iband önskar jag att vi kunde gå hos BVC-psykologen för alltid o få hjälp med allt som rör barnen för han är enormt duktig och efter 2 gånger vill jag bara fortsätta att gå till honom...
Nu e vi ju där pga. Noels nattskräck och det har hänt STORA förändringar hemma, för han ger kloka, bra tips som han dessutom av erfarenhet vet fungerar... :-)

Nu kom jag in på en massa andra saker men jag bara skriver... ;-)

Ikväll har jag, Gabriel, Anna o Reidar vart hemma hos Johan o Helena o skrivit matlista och shoppinglista, det tog sin lilla tid, Svea var på strålande humör när vi kom o till kaffet fick vi en supergod blåbärspaj :-)

Efter det så var det dags för mig att jobba så dom andra släppte av mig utanför...

Nu sitter jag här hela natten lång o har en hel del jag har missat på Tv s det blir Webb-Tv...

Vi har bestämt om oss lite ang resan åxå, vi åker 2 dagar tidigare vi och fam. Hedström till deras stuga i Fjällbacka o slappar där + att vi sparar en hel del tid så nu åker vi till Hemsedal kl 04 på söndagsmorgon och äter frukost hemma hos min syster innan det e dags för skidåkning... På så vis får dom som kör mer sömn och e piggare på söndagen än vad dom varit om vi åkte hemifrån Varberg kl 01 och kört precis hela natten, PERFEKT!!! Johan o Helena kommer på lördagen till Fjällbacka så då kommer hela gänget vara samlat innan avresan... :-)




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?