Måndag...

Igår när Gabriel kom hem la vi oss i soffan med en go filt på oss, och vi somnade båda två, fast det e ganska trångt låg vi där o jag vaknade till kl 02.15, fick väcka Gabriel o sa, de e nog dags att gå upp o lägga sig nu, ha ha ha... Det gjorde vi... Somnade direkt om och sov gott till kl 7.3o... Melwin sover fortfarande men ja o Noel e vakna, Noel leker i sitt rum...
Gabriel jobbar hela dagen, men mamma kommer hit sen o hjälper mig med barnen inför fotograferingen, ska bli riktigt kul o se hur bilderna kommer att bli...
Tror jag ska ta bort Noels säng o göra den hörnan till en hemmagjord fotostudio... För det e kallt ute idag igen och då måste man bylsa på barnen massor med kläder o det e inte så fint på foto, såna kort tar jag själv, vi får se hur det blir, kanske kanske kommer solen fram o värmer en stund senare... Kl 14 e det dags iallafall...
Det ska bli kul att få ett album på Noel åxå...
Funderar på att ha Villervalla dressen på Noel på vissa kort, den e ju så fin...
Melwin vet jag inte ännu, men han har lite att välja på nu...

Idag ska jag städa lite, vill så gärna putsa fönstren, men det känns som att man kommer leka med livet om man vågar sig på det här uppe... Men jag tror jag ska försöka allafall... Dom e väldigt smutsiga på utsidan
Jag ska åxå se till att få ordning i våra garderober, dom e fullproppade med allt möjligt just nu...
Tvätten växer o växer den med... Så kanske blir det en tvättdag hos mamma igen...

Nu i mitten på veckan får Hälsoboden in Detox i kapselform, så nu ska kroppen renas, ska simma på onsdag åxå och börja promenera massor... Ska bli skönt att komma igång lite...
Promenera i detta kalla e ganska så skönt om man tar på sig ordentligt med kläder...

Åhh ja e lite sur för att Ikea inte hade något fint överkast, men sen har jag inte bestämt riktigt vilken färg jag vill att sovrummet ska gå i, självklart brunt för att sängen e ju brun, men vill ha en annan ton åxå, e lite inne på Olivgrönt.. Det e snyggt... Men det löser sig, sovrummet e ju inte direkt viktigast att få iordning, här sover vi bara...

Jo vi har ju jacuzzi o bastu här, så nu vet jag lite om det, pratade med grannen, vi får använda polen och bastun, men man lägger 10 kr per person, så att dom kan köpa nya medel o tillbehör, o det e ju ganska så smart faktiskt, då vet vi ju att om vi känner för att bada en kväll e det bara att göra det, helt super...

Nu lyssnar ja o Noel på barnmusik och Melwin sover fortfarande gott, så trött han måste vara, tycker ändå att han kom i säng hyfsat i tid, 20.30... bara en timme extra än vanligt..  ja ja han får väl sova gott...

Ne nu tycker Noel det e tråkigt med en mamma som sitter framför datorn...

Kanske bäst att gå o leka en stund me honom....

  Charlotte  

Hoppas jag inte förstörde era planer helt idag, känner mig urusel, men jag är så sjåpig med Albin och han hade så ont, bara skrek och ville sitta med mig hela tiden. Nu var det inte riktigt så farligt som jag trodde, han har fått smärtlindrande salva och ett stort förband på och då äntligen somnade han, men en fin brännblåsa blev det i alla fall. Jag ska kolla läget med min mor och min sambo så hör jag av mig om en tid!

Datum: 2008-11-03 / Tid: 13:25:31
URL/Blogg: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?