O nu kommer solen...

Jag o barnen har haft en väldigt lugn dag, när noel vaknade gick vi ut o städade uteplatsen. dom har lagt ny betong mellan stenarna så här var en massa grus...
Efter det sparkade vi lite boll, barnen blåste bubblor, de gick inte sådär jättebra för Noel men Melwin han blåste hur mkt som helst.. Sen plockade jag o Melwin lite vitsippor, Noel stampade mest på alla..
vi gick in o satte blommorna i vatten o gjorde ordning lite fika, glass o muffins.. Fikade såklart ute o efter dte gick vi in, mest för att jag inte orkade jaga Noel mer...
Satte på I Drömmarnas Trädgård till barnen o dom älskar den filmen, mest Noel, jag vet inte vad de e men han blir som förstelnad framför Tvn när den filmen kommer på..
Vi har bara latat oss på eftermiddagen, orkar inte ta tag i varken tvätt eller städ...

Jag har suttit o kollat picknikrecept på datan, ska komma på nåt gott tills imorrn. Eller om vi ska ta o grilla direkt vid 15-tiden eftersom jag ska jobba sen o bör va i stan redan 19...
Får se hur vi gör, men grillat fläskfilespett med hemmagjord potatissallad låter inte dumt, till det en god kall sås..

Barnen e lite otåliga nu, får se vad vi gör sen, Gabriel har lagt upp köttfärs, så nån god middag med köttfärs blir det senare... 

Imorrn ska vi in o handla.... Tänkte planera middagsmat redan nu så man har det klart.. mkt lättare att handla då med.. E så sugen på tomater... ohhh ja skulle nästan göra vad som helst för nåt kilo med körsbärstomater på kvist...
Det blir massa grönsaker imorrn, denna gången har jag verkligen haft grönsaksmani...

Lite bilder från vår dag...

















Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?