På jobbet...

E man igen... har nu 3 nattpass framför mig... ska nog gå lika bra som alltid..
Har haft en skön ledighet, nu e de rätt mkt jobb framöver.. 

Har suttit o tittat på magen nu o bebisen som bor där inne e helt galen... Det sparkas som  attans o ibland gör det riktigt ont.. Men samtidigt e det mysigt att det e full rulle.. Man glömmer känslan snabbt när dom väl e ute..
Om jag trycker lite i sidan så svarar bebisen med en ordentlig spark.. ha ha, ska faktiskt filma magen nästa gång..

Idag har jag nog ansträngt mig lite väl mkt, tog all tvätt imorse, packade alla vinterkläder o städade lite... Sen gick vi till bussen o åkte till stan där träffade vi mamma o Anki, tog en fika på Herbert´s.. Barnen tyckte det var jättekul.. Efter det åkte vi o handlade lite o sen köpte vi sallad på Stantons o så käkade vi hemma hos mamma..
Gabriel o barnen åkte hem vid 19.15  tiden o jag o mmm åkte ut till Lina o hämtde våra ljus, som doftade underbart...
Sen åkte vi hem till mamma igen o då var det dags att ta cykeln hit till jobbet...

Så dagen har minst sagt vart fullproppad...

Nu har jag satans ont i ryggen... Jag hatar det, känner mig som nästan 70 +.. Men nu kanske det e dags att trappa ner tempot lite o ta det lite lugnt.. Om jag över huvud taget ska orka med....

JAG måste bara få skryta lite om våran goa son, Melwin han e så himla snäll just nu, han e inne i en riktig skön period nu, han börjar bli stor... Han e så himla lätt o ha att göra med, han e så cool... Det gör mig riktigt stolt, att han faktiskt inte bara busar o trotsar hela dagarna, även fast det vart kämpigt många gånger så inser man nu att det e saker dom måste igenom..
Jag njuter av att vara med honom, att hitta på saker med honom o till o med gå i affärer med honom, allt e så smidigt just nu... Fast vi har en liten Noel som börjar testa istället, slänger sig på marken o skriker rakt ut.. Så nu e det hans tur o gå igenom vissa bitar, att man tex. inte får som man vill för att man skriker högt... Så e det har jag insett... Så kommer det åxå förbli nårra år framöver, sen kommer man väl sakna det, sen när barnen e mer för sig själva, e med kompisar på sina rum o inte alls beroende av mamma mer... Vad gör man då?? Det e då man ska njuta av att kunna sätta sig i soffan med en bra tidning o läsa i lugn o ro.. Alla åldrar har väl sin tjusning... Nu e Melwin 4 år och redan så mkt mer självständig o allt har gått så fort, man hinner ju inte med... Ohh vad man älskar sina barn...

Nu ska ja lägga in lite bilder på mina goa ungar...

Cooling på väg till bussen...



Glader...



På bussen till stan, Melwin ställer gärna upp på bild..



På Cafét finns det rolig bilar...




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?