Tyyyyst..

det e.... Noel sover o Melwin e ute o leker, har vart ute till o ifrån hela dagen o lekt med grannens barnbarn, spelat bandy, hoppat studsmatta och busat, helt plötsligt tänker man... Snart kanske han hellre vill vara ute med kompisar hela dagarna än att vara med tråkiga morsan. Tänk vad stor han börjar bli..
Men nu får jag säga att det e rätt skönt, inte minst för mitt huvud att ha det tyst här inne..

Snart slutar Gabriel o senare kommer det troligen folk o hämtar sängen. Om vi nu får tag i nyckeln till förrådet där förvaringslådan till spjälisen befinner sig just nu..
Dom åker från Borås så då måste dom ju ha med sig hela paketet hem, de e ingen resan man gör bara för skoj skull ju.. 

Dagen har vart stilla, väldigt väldigt lugn, har inte gjort mycket alls.. Jag o Noel duschade i förmiddags, sen badade han i baljan säkert 40 min till.. Efter det satte jag igång med lunch som idag var enkel, fiskpinnar, potatismos o grönsaker.. Melwin åt massor men Noel äter inte bra..
Han e inte bra i magen o jag tycker magen ser smalare ut, (inte lika rund o go) han äter knappt något han äter ingen frukt alls, ibland banan o kiwi, mat som vi äter dagligen pillar han bara i sig lite utav o gröt vägrar han.. Glass går bra o yoggi ibland.. Mest bara hos mormor man gillar yoggi..
Så nu ska jag avvakta tills vi ska till BVC o då ska jag rådfråga lite om kosten, han kan ju inte leva på välling för alltid.. Han äter säkert 5 vällingflaskor per dag. O jag e jätteglad över att han äter det just nu, för då får han i sig all näring han behöver, men han klarar ju sig snart inte enbart på välling, hoppas verkligen inte att han tröttnar då vet jag inte vad som händer..
De e bara att hoppas på det bästa, men ibland känns det jättejobbigt när ingen mat duger..

Igår köpte jag en gravid-tidning... föräldrar & barn - att vara gravid..
En riktigt bra tidning tycker jag, det var även med en extra tidning, prylguiden, där dom testar barnvagnar, bärselar och massa annat, samt att dom har skrivít en massa om bebisprodukter, om de e användbara eller ej mm mm En jättebra tidning..

Ja ne... nu ropade jag in Melwin, för nu leker de andra barnen vid vägen vilket e helt förbjudet här.... Mina barn får inte vara i närheten av vägen själva och det e en regel jag alltid kommer att ha...
Melwin blev såklart jätteledsen men efter att jag pratat med honom om varför mm mm så sitter han nu o kollar tv en liten stund o så får han gå ut snart igen. jag kan inte gå ifrån nu heller när Noel sover så då får han dessvärre vara inne en stund..

jag ska kolla lite sidor på nätet o se ska jag slappa resten av dagen.. gött o vara ledig

Imorrn blir det en tur till stan..... Ska byta den fina kjolen jag fick av Johan o Helena... hoppas verkligen att den finns i en strl större kvar.. annars kanske man kan beställa en för den var superskön o ett perfekt plagg nu till sommaren..
Den satt liksom perfekt nu, men jag vet ju att jag blir större så de e bättre att byta än att använda den nu o sen inte kunna ha den om 1 månad, tar jag en storlek större kan jag säkert ha den läänge, hela sommaren o förhoppningsvis även efter graviditeten..
Sen ska vi fika med mamma med tror jag.. Har en del andra ärenden åxå..
ja ja nog om det å åter till det jag höll på med..

ha en fortsatt fin dag.,,




Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?