VECKA 26..

Kroppen: Det är vanligt att man får häftig kramp i t.ex vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna, om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln.

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.


Egna Anteckningar:
Det e som vanligt med ryggen, inga andra besvär direkt..
Jag äter mina Niferex o Folsyra o känner mig aningen piggare. Magen blir sörre hela tiden o bebis därinne e mest aktiv på kvällarna, helst när jag själv ska sova..
Igår kännde jag både armar o ben i full fart, en härlig känsla..
Tiden går fort nu, snart e det könsultraljud o det ser vi fram emot jättemycket..

Vecka 26
  Emma Damm  

Kika gärna in på min konstnärsblogg. Jag postar bland annat olika kändisporträtt och säljer även egendesignade linnen :-)

Datum: 2009-04-13 / Tid: 10:30:08
URL/Blogg: http://emmadamm.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?