Lugna dagen..

Idag har jag vart trött, ingen ork ingen lust... Tog en lååång dusch imorse, sen slappade vi hemma lite tills Gabriel var klar me allt, då åkte vi in till stan, först till södra Näs o hämta Melwins bilstol o sen en tur till läjet, kolla huset igen.. Sen handlade vi på Kvantum, blöjor, lax, potatis o lite annat smått.. Väl hemma var klockan redan 17.oo.. De e mysigt o åka omkring i bilen o titta på allt möjligt, hus, natur, havet mm mm.. 
Gabriel började med maten o jag dukade.. Idag blev det Hemgjorda klyftpotatisar, Laxfilé och en supergod kall sås, till det hade vi en sallad o så ungarnas favoriter, Felix inlagda gurka.. Supergod mat.. lite söndagslyx..
Sen har barnen lekt, ja la mig en stund efter att jag röjt undan allt och Gabriel jobbade lite.. Sen Vips var kl 19.3o Vi la barnen o nu ligger jag här igen på soffan, kollar favvokocken Jamie Oliver, men det e ju bara tragiskt o se vad folk ger för mat till sina stackars barn... Fy... Lite irriterad blir man, att man inte lär sig som förälder att laga klok mat till barnen utan ger dom hämtmat 6 ggr /vecka.. OK e de att fuska ibland till o med kanske 1 gång i veckan men fasen inte varje dag.. Det enda dom gillar e ju pommes o pizza..
Ja ja nog om det....
Undrar just om de e nåt vettigt på Tvikväll, Beck har vi redan sett men annars e dom ju alltid bra..

Imorrn ska vi till BVC på 15-månaderskontroll med Noel.. Åker in lite tidigare till staden så jag kan kolla lite i affärerna, Noel behöver lite nya bodysar.. Han måste ha bodys annars kliar han sönder sig så nu vill jag hitta bodys som e T-shirts eller linnen, och så ska dom vara vita så man kan ha dom under allt..
+ att jag ska kolla om jag kan hitta lite till Melwin i present.. 4 år- stora killen juh..
Gabriel o Melwin hämtar upp oss sen på stan o vi ska fixa så att allt e färdigt till Noel som ska sova hos Annika imorrn.. O jag ska jobba natt.. De e bara en enkelnatt så de e lugnt.. Blir säkert lite bloggande, men jag ska framförallt sortera foton, har mängder.. O så ska jag framkalla 1000 bilder. Till barnens album som knappt e påbörjade ännu.. Måste göras innan nästa bebis kommer men jag ska sitta o klippa klistra o skriva fint på nätterna när jag jobbar.. det e elt perfekt nattsyssla + att jag sitter med mina små gullungar på massa foton.. Ska fixa en liten bag som jag ska ha alla mina Scrapbookingprylar i sen ska ja visa upp resultaten..

Ne nu ska ja koppla av en stund sen ska ja sova, imorrn e en låååång dag för jag sover inte innan jag jobbar första natten då e jag vaken 1 dygn utan problem..

Ha en fortsatt trevlig söndagskväll..



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?