Ännu en grå da..

Jag som var så glad igår när solen var framme och man fick nästan lite vårkänslor där ett tag.. På lördag ska det visst snöa.. Och det har jag ju åxå önskat mig, men knepigt värre.. Desa väderomslag e säkert största orsaken till att man e trött..

Igår hann jag inte skriva så mkt.. Lina hämtade oss och vi fikade på herbert´s trevligt snackae en massa.. Barnen lekte i 2 timmar och ljudnivån där inne var inte direkt lagom... Nästan så man fick huvudvärk.. Men så länge barnen har kul får man stå ut.. Sen kom mamma vi gick till (gamla rebus) och där hittade jag en massa fint till Axel.. Tror Karolina tycker om kläderna.. Hoppas det.. Gick in en sväng på mama-living, frågade lite om Bugaboo-n måste till Babyhuset och kolla på den, de ska visst vara en supervagn med topp-kvalitet i ungefär samma prisklass som UrbanJunglen, dom trodde att vagnen skulle va till Noel ha ha men icke..  Sen gick jag till Netto, handlade lite, sen gick jag hem till mamma.. Eftersom jag skulle låna tvättstugan på kvällen 17-21.. vi började så smått med maten, och Gabriel kom med bebis-kläderna noel hade, jag kan verkligen inte fatta att han vart å liten, tänk då så liten Axel e.. Sen tvättade jag alla bebiskläder, hängde dom, ( Torktumlar aldrig bebiskläderna) tycker kvaliten håller i sig mkt bättre om man hänger allt.. Och därför kan man ju som jag gör nu, låna ut kläder i fint skick.. 
Sen vek jag alla kläder fint, det var riktigt mysigt o fixa.. Sen när jag var klar i tvättstugan åkte vi hem.. 

Igårkväll satt vi med Almenackan och kollade hur vi ska lägga kalasen för Melwin.. Nu e det bestämt och barnkalas-inbjudningarna e fixade.. 

SLÄKT och VÄNNER.. Melwins kalas kommer att vara på 1 dag i år, vi kan inte hålla på och dela upp och ha 2-4 kalas för olika grupper.. VÄLDIGT oekonomiskt och väldigt rörigt.. Så nu har vi bestämt att LÖRDAGEN den 21:a Februari kommer vi att ha Öppet Hus för alla som vill komma, Då bjuder vi på lättlunch och Tårta.. 
VÄLKOMNA TILL OSS....
(det blir inte på hans födelsedag sön 15-februari för då ska jag jobba min 3 natt på raken)

Idag har vi vart lata jag och Noel, legat på soffan och slappat, Noel har vart jättesnäll, lekt i lugn och ro.. Melwin e på dagis idag.. Och nu saknar jag honom mer och mer när han e borta, men samtidigt vet jag att han behöver komma dit och träffa vännerna, få komma ut ordentligt mm mm.. 
Han har börjat bli väldigt intresserad av dataspel och tv-spel nu.. (börjar det så tidigt) men vi låter honom spela på datan en liten stund och det e ju mest kunskapsspel så de e ju inte så fel.. Han gillar att spela memory och Dora utforskaren.. 

Ne nu ska jag försöka komma ur min morgonrock.. fixa lite sen e det snart dax att åka till borås med bebiskläderna till Karolinas mamma, kanske stannar vi på vår favoritpizzeria där och käkar lite innan de e dags att åka hem igen.. 

Mkt bilåkning ida, men ibland tycker ja de e skönt, om vi slipper hala vägar förstås.. 

Ha en bra dag..  



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?