Dagen innan Midsommar..

Och himmelen har öppnat sig, regnet öser ner... Hoppas verkligen inte det e så imorgon. I värsta fall får man väl dansa runt stången i regnkläder..

Barnen e inte riktigt krya, näsorna rinner och dom har hosta, de e inte heller speciellt kul, vill ju att dom ska vara friska o krya... Jag börjar åxå bli hes o har ingen ork.. Helt fel tidpunkt..
När ska sommaren komma? Juni har verkligen vart en skitmånad..
O jag ska jobba heela helgen, hoppas att jag inte ska gå o bli sjuk då måste jag jobba iallafall för jag hade först ansökt om semester men det gick inte att få över midsommar, så idag gäller det verkligen att kurera sig dricka massa te och ta det lugnt.

Här har inte hänt så mkt sen vi kom hem, har mest vart hemma o tagit det lugnt, fixat lite, fått lite tavlor på plats och grejjat ännu mer i Melwins rum som nu e helt klart o han e så nöjd.
Idag jobbar Gabriel bara halvdag så vi ska börja med Noels rum idag, det ska upp recovertapet på hela väggarna..
Sen köpte Gabriel 2 vita hyllor som ska upp i sovrummet och så ska han även fixa en bänk till fönstret i vardagsrummet..
Det börjar bli mer o mer klart och det känns bara bra, med tanke på att vi vill ha semester och inte måla inne när bebisen kommit..

Igår så såldes hunden, vi kunde inte ha kvar henne av en anledning... Så nu har hon kommit till ett medelålders par här i varberg, mamma blev helt nerringd av folk som var intresserade.. Så det gick väldigt fort satte ut annonsen i tisdags och igår var hon såld. Men mamma var ganska noga med att välja köparen, de var inte de första som ringde som fick henne.. Nu hoppas vi att hon kommer få ett bra och lyckligt långt liv..

Ela och Leo och Lina var även här en snabbis igår... Vi skrev en matlista och kom överens om vad vi skulle äta, blir vanlig midsommarmat på lunchen och grillat på kvällen..
Kommer säkert bli kanon..

På kvällen kollade vi på film, Changeling med Angelina Jolie.. En riktigt bra film.. O riktigt sorglig.. 
La oss sent för att vara oss kl 23 kom vi isäng.. 

 Nu ska jag fixa frukost till mig o barnen sen ta det lugnt en stund... Blir väl en innedag idag, kan ju inte gå ut i detta med så förkylda barn så idag får vi hitta på annat, kanske baka, bada badkar o pussla....
De e ganska så mysigt det åxå...

Ha en bra da...



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?