Jobbat 3 nätter o mått piss...

Japp, aldrig ska man få må OK, igår när jag vaknade upp hemma hos mamma vid 13-tiden efter att ha jobbat min 3.e natt känndes det inte bra, mådde dåligt på nåt konstigt sätt, jobbigt o andas o illamående.. Bläää inte nu när de e fint väder vill inte vara kass nu...
vi anade att Noel fått vattenkoppor, ja ja de e väl bra att dom får det som små, men idag verkar det som att det var falskt alarm... ja ja synd..
Kanske har han gått in i bränn-nässlor eller nåt. Vi som avbokade oss hos Ela som fyllde år igår..
Vi får fira henne en annan dag istället..

Gabriel kom o vi handlade på Hajen innan vi åkte hem, förstår mer o mer varför vi slutat handla på hajen o bytt till Willys, folk e ju som galna och grönsakerna kassa, allafall många av dom..
När vi kom hem fixade vi ordning lite plockade in varor o Gabriel gjorde PyttiPanna m ägg... 
Barnen fick duscha när vi hade ätit o sen var det dags för Noel att sova.. Melwin var vaken lite extra då vi alla e lediga idag, vi lyxade med glass och jordgubbar... mumms..
Kollade lite på Tv o var allmänt nedstämd, på riktigt tråkhumör så e de ibland när man mår dåligt... Gick o la oss tidigt.. redan efter 22-nyheterna..

Idag vaknade jag av världens halsont, neeeeeeej vill inte... Huvudet känndes som att det skulle sprängas.. Noel stod o ropade Papppppa i sängen, de var bara att stiga upp o hämta honom, vi la oss på soffan med välling framför Bolibompa.. Noel var på toppenhumör, men ännu väldigt snorig o lite hostig..

Sen kom Melwin vi gjorde lite frukost o tog en lugn morgon..
Har fixat lite här, lagt fram lax och tvättat potatis, blåst upp polen som jag köpte igår till barnen o fyllt den med vatten så nu står den ute i solen o väntar på att bli uppvärmd, innan den e hyfsad i temperatur får barnen inte bada, vill inte att dom ska bli ännu mer sjuka..
Jag o Melwin har ätit lite pasta nu när Noel sover, vi väntar nu på att han ska vakna så vi alla kan gå ut i värmen och äta glass..
Jag gjorde nyss ett försök att sitta i solstolen, men fyy vad varmt om magen, stackars bebis..
Gav upp efter en kvart ca.. Ska göra ett nytt försök snart men då ska jag ha en sarong över magen.. Har allafall hört att man ska skydda magen så jag tänker inte sola den.. Den får hellre vara vit tills bebis tittat ut..

Sen när Gabriel kommer tror jag att vi ska fortsätta med Noels rum.. Grilla laxen o ha en lugn kväll...
Imorrn e det dags för att jobba igen... ohh känns som att man bara vart hemm o vänt, nu ska jag jobba 2 nätter sen e jag ledig över helgen, sen e det mån,tis o onsd natt nästa vecka.. Jag räknar dagarna nu, o jag vet hur sliten jag kommer vara efter mina sissta pass, de e rätt kämpigt o ha alla dessa nätter så tätt inpå varann..

Nästa vecka ska jag o mamma till Gekås o inhandla det sissta till bebisen, lite mer kläder o så lite sköta-saker, handdukar o så ska ja se på deras gallerfiltar..

Ne nu ska vi snart fixa fikat, e såå kaffesugen..

ha de skönt i sommarvärmen alla...



  lina  

jag kommer ju hålla dig sällskap på onsdag natt, förhoppningsvis går den fortare när man e 2 :) Kram

Datum: 2009-06-23 / Tid: 17:11:05
URL/Blogg: http://secretmom.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?