Dagis- på allvar..

Idag har jag lämnat mina stora pojkar själva... Egentligen e det inte dags ännu för Noel men eftersom jag e tvungen att vara hemma me Tim så kom ja o fröken överens om att ge det en chans.. Liiite ont i magen har jag men det ska nog gå bra.. Annars ringer som o då åker vi o hämtar direkt..

Melwin har stormtrivts sen första dagen så han har vart själv hela tiden i sin grupp o dom började med en heldagsutflykt till Stättareds gård, kl 8.3o-16.3o var han iväg o han hade haft riktigt skoj.
Sen har han sina gamla kompisar som han har riktigt skoj med så där e det inga som helst problem, det e värre o få med honom hem, han vill stanna..

Noel o Tim har vart där i sammanlagt 3 dagar, i måndags var vi hemma för då hade Tim feber o tisdagen var vi hemma för då var dagis stängt sen så ska dom ju vara feberfria en hel dag innan man kommer tillbaka.. Så igår gav vi oss iväg igen och vi var på dagis från 8.3o- 14.3o, då fick dom även äta lunch och sova där innan vi åkte hemmåt. Tim var JÄTTE-skrikig hela dagen o han brukar inte vara sån så jag började undra om det kunde vara öronen igen.. Så vi fick en tid o åkte direkt o kollade, Han har irritation i öronen som säkert gör väldigt ont men det ska inte behandlas, han får Alvedon var 4:e timme för att dämpa smärtan bara, sen diskuterade vi en hel del om hans öron-problem och eftersom han haft 5 antibiotika-behandlingar nu pga. öroninflammation så kan dom inte behandla honom mer, hans kropp måste hitta tillbaka o börja arbeta av sig självt nu utan mediciner så enda lösningen är troligtvis rör..
Så jag har sen 2 veckor tillbaka bokat tid hos våran doktor och ska då prata mera om detta, och nu ska vi inte ge oss vi SKA se till att han får rör, snarast....

Vi e ganska så trötta på detta nu, vår lille älskling har ont och skriker, han som alltid brukar vara så go och glá, det e helt förstört nu för öronen... Vi får inte sova OK heller så detta e ohållbart, det funkar inte o finns det hjälp så tycker jag att man ska kämpa för att få det.
Rören gör så att vätskan rinner ut och lättar på trycket i öronen så får han det är det säkert slut på allt detta jobbiga..
MEN man får fasen vara bestämd och säga ifrån när det gäller sjukvården har jag märkt, dom sätter in skit-mediciner som knappt hjälper istället för att ge dom BRA medicinerna direkt..
Det tog oss 3 gånger med Kåvepenin innan dom satte in en mer effektiv antibiotika. Det e helt sjukt tycker jag, först sätter dom in dåliga mediciner, sen när det inte hjälper efter flera gånger DÅ först får man den "bra" medicinen.. Samma med hostmedicin har jag märkt, det krävs en riktigt jobbig hosta innan man får den BRA.. Varför ska barnen behöva plågas o ha ont i veckor innan dom kan ge de bästa medicinerna..
Jag gillar inte alls att ge medicin o vill helst klara oss utan, men går det så långt så barnen skriker pga smärta vad ska man då göra?
Det e bara att ta sig igenom det säger läkarna o tror att man inte e allvarlig när man talar om att barnen hostar tills dom spyr.. Sen när dom har spytt så hostar dom tills dom spyr igen.. Ohhhhhh...

Ne... jag förstår väl att det finns människor som söker akut hjälp för minsta grej, men ibland tycker jag att man blir orättvist behandlad, precis som detta med Tim, ska han behöva ha 8 öroninflammationer innan dom hjälper en på riktigt..
På 2 månader har han haft 3 öroninflammationer nu och säkert konstant ont i öronen... :-(

Usch vilket tråkigt inlägg, men så e det ibland vill man bara gnälla av sig.. ;-)





Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?