Veckan som varit...

Ja det har vart en jobbig vecka med kyla o snö, javisst det e lite kul med snö o kyla men det e förbannat jobbigt o vara utan vatten, JO för nu har vi upptäckt att när det e kallt så fryser vårt vatten.. Så de dagar vi inte haft nåt vatten alls har vi fått åka till vänner o vara där, för man kan inte göra så mkt utan vatten har jag märkt nu.. Vi har även fått låna dusch så man har allafall fått duschat varannan dag..
Så nu e vi glada att mildare väder e på väg...

Vi har haft lite för oss åxå...

I Onsdags var vi i Halmstad för första gången åkte vi till Sannarpsbadet med Lina,Andreas o barnen o badade, barnen tyckte det var rktigt kul med vatten rutchkanorna. Noel var galen o var överallt hela tiden.. Synd bara att vi missade den varma bassängen.. Då hade Tim kunnat bada mer än 10 minuter, men det får vi ta nästa gång... Nu vet jag det allafall..
Efter badet letade vi upp en pizzeria.. Vi hamnade på nåt konstigt halvläskigt ställe men pizzorna var goda.. Efter det begav vi oss hemmåt.. Nöjda med dagen som varit men välldigt trötta.

(har tyvärr inga bilder från badet då jag gömde kameran, men jag ska få bilder från Lina o då kan jag uppdatera med dom)

I Torsdags så åkte Gabriel iväg till Karlsborg o jag o barnen städade hela förmiddagen, jag fick god hjälp av både Melwin o Noel.. Sen gick vi ut o åkte pulka o lekte i snön, jättekul men kallt.  Senare på dagen kom Andreá o Ebbisen hit... Vi tjatade o slappade, gjorde inte så hemskt mkt bara var, de e skönt det ibland.. Gabriel skulle bli sen så Andreá stannade kvar vi åt middag o sen skulle vi kolla på film, MEN vi hade inget gott till (att äta) så Andreá bakade kladdkaka o jag la barnen.. Pratade med mamma åxå hon hade 45 minusgrader o frös.. FYYY va kallt, då kan man inte ens vara ute... brrrr...
När kakan var klar satte vi på filmen (The Wedding Date)  O åt varm kladdkaka med glass.. Riktigt gott..

I Fredags kom Lina o barnen hit, barnen lekte superbra.. riktigt skoj. Vi var bara inne o tog det lugnt, Lina visade lite grejjer på datan..
Barnen fick ett stort fruktfat att smaska på åxå.. Tim fick en smakportion med pasta o kyckling o gillade det verkligen INTE.. han ryste, klökte sig o spottade..
Denna dagen hade vi bara isande kalt vatten i kranen. HEMSKT!!
När dom hade åkt hem fick barnen pannkakor till lunch (som jag hade i frysen) o efter det kom Gabrie o vi åkte alla in till stan o handlade... 
På kvällen lyxade vi til det med kinamat, sååå gott...
Sen när barnen hade somnat o efter Let´s dance satte vi igång Guitar Hero o spelade ända tills klockan var 02 på natten..








Igår...  Hade vi INGET vatten, ohhhh så satans irriterande inte igen.. bläää...
Vi åkte till Michael, Jaqueline o deras barn, vi gjorde snabbt lunch för vi var hungriga.. De blev korv stroganoff med ris o sallad..  Efter det fikade vi o drack kaffe.. Barnen busade o vi spelade lite Wiii...
Dagen var hur lugn som helst men väldigt trevlig, skönt o komma hemifrån, vi lånade duschen o sen köpte vi pizza på kvällen (blir lite slarvmat när man inte kan laga mat hemma)
Vi stannade där tills klockan var 21.3o sen åkte vi hemmåt till vårt hemska hem utan vatten...
Vi kollade lite Tv sen satte vi på Wiii igen... Det e sjukt kul med Guitar Hero när man väl lärt sig lite..
Sen somnade jag på soffan ganska snabbt för jag var verkligen dödstrött..

Söta Liam..



O söta lillasyrran Nova-Lee



Bullsugna ungar... Dom var jätte-goda..




Idag vaknade vi INGET vatten men nu innan frukost kom både kall och varmvatten tillbaka... SÅÅÅ UNDERBART...

  lina  

ser att du fått in en bakgrund av det jag visade. Kanon! Är jätte roligt när man lär sig mer och mer hela tiden. Bilderna ja, ska maila dem :-)



Hoppas verkligen att ni får ha kvar vattnet nu! Det ska ju bli varmare. Vi hörs väl ikväll om imorgon?

KRAM

Datum: 2010-01-10 / Tid: 15:50:29
URL/Blogg: http://secretmom.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?