Fredag...

Jag har inte precis haft en drömstart på fredagen, jag som älskar fredagar...

Jag har en Noel som inte är så speciellt glad, jag förstår inte varför men nu idag var det riktigt jobbigt, ni som vet förstår mig...
Ska inte skriva för mkt om det här för då blir det ett långt inlägg o nu när jag sitter här e jag på gränsen till att få ett riktigt känslo-utbrott e det inte så smart, tror jag...

Kort sammanfattat så har jag haft en son som skrikit 1½ timme i sträck...

Det tar på krafterna...

Jag fick ringt till Gabriel som kom hem o hjälpte mig... Ibland orkar man bara inte stå på egna ben o klara av allt själv...

Nu ska jag försöka få gjort det jag påbörjat idag, nämligen tvätta, hänga tvätt, vika tvätt och lägga in tvätt i garderoberna...
Borde egentligen damma åxå men det får jag se om jag orkar..
Alltid finns dessa måsten, tänk vad skönt att slippa ha måsten bara i 1 vecka, gud så skönt!!

funderar på att dra till staden i eftermiddag el imorgon, bara för att gå o titta lite, jag behöver lite kläder, o jag är åxå i stort behov av ett par skor...
det hinns aldrig med när jag e på stan med barnen, jag kan liksom inte titta på käder, för det måste jag prova o det går absolut inte med 2 el 3 barn med sig..

Igår kom Andréa o räddade min dag tack för det :-)

Kl 11 kom hon o stannade till 19.3o vi lagade lunch, sen fikade vi o så blev det middag åxå.
O så hann vi med en hel del tjat, det var skönt o ha henne här den dagen jag var som mest trött på att gå här hemma med skrik o gnäll hela dagarna, jag kan ju säga att de e inte alltid lätt att vara mamma... Samtidigt så tycker man att man inte har rätt till att klaga när det finns mängder med människor som har det mkt jobbigare än jag, men ibland så har man väl allafall lite rätt att vara trött o gnällig...

Gabriel jobbade hela dagen igår, hämtade hem Melwin från dagis o sen åkte han o jobbade igen, 13 timmar på jobbet...
Vi hade det bra o åt massa gott först blev det Korv stroganoff o sen kaffe o glass o till middag lagade vi köttfärssoppa o scones, mkt gott...

Nu ska jag sätta på Musses Klubbhus- til barnen o försöka ta en turbo-städning här sen får vi se vad dagen har att erbjuda.. Lite god mat ikväll blir de nog...

(ursäkta mig för mitt gnäll-inlägg, men de e ju trots allt min blogg, läs om ni vill annars hoppa över)

Ha en bra fredag!!! :-)
  Helena  

Man får gnälla och vad är bättre än att skriva av sig? Det brukar funka för mig och precis som du säger, det är valfritt att läsa. Så gnäll så mycket du vill och när du vill, för det behöver man och det brukar kännas bättre efteråt.

Massvis med styrkekramar

Datum: 2010-03-19 / Tid: 13:04:49
URL/Blogg:



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?