Trött...

E jag nu efter en jobbenatt.. Mannen jobbar till 15-16 sen får jag sova, men jag tror inte det blir att ja lägger mig då för vi behöver handla, har INGENTING här hemma. Tog med oss det mesta till Hemsedal som vi hade i kylen, med oss hem hade vi yoggi o kaffe i stort sett så här e allt tomt.
Så idag blir det storhandling, det ska fyllas på i kyl o frys, o så tänkte jag handla lite bakgrejjer åxå så man kan baka nån dag... hade tom. med oss mjöl upp så det är åxå borta.. Andreas bakade nämligen scones på mornarna o det var gott med varmt bröd till frukost.

Jag ska börja med mina nya recept åxå, 2 nya rätter varje vecka, som jag skrivit innan så kommer jag lägga upp dom här, ifall någon behöver matinspiration...
Ska snart kolla runt på nätet efter veckans recept..

Igår hade vi en lugn dag här hemma, Noel hade feber på förmiddagen men efter Alvedon försvann den o har inte kommit tillbaka sikken tur... Han hade ändå 39 grader.
Jag packade upp i lugn takt o fick allt på plats igen, skönt att ha det färdigt.
Senare på eftermiddagen så kom Andréa med sina barn vi bestämde för att ta en kaffe o bulle utomhus ifall Noel skulle ha nåt, Noel var jättepigg o feberfri o lekte ute han med. Så jag vet inte om det var av ren utmattning som han fick lite feber o sov 3 timmar.
Melwin fick en Spiderman-tavla i present o blev glá för den speciellt när den kom upp på väggen.. :-)
Vi tjatade lite o efter nån timma så åkte dom hem o vi gick in o kollade film. Snart kom Gabriel o med sig hem hade han en kebabrulle...
Vi käkade o snart var det dax för jobb...

Inatt läste jag en blogg som jag följt ett tag blev länkad dit genom Lina en gång, det handlar om en mammas kamp emot sin cancer o inatt hade hennes man boggat och berättade i det inlägget att Anna har somnat, hon kommer troligen aldrig mer vakna, det har kopplats ur dropp mm så idag ska familjen samlas runt henne och vänta på det sissta andetaget. Ett sissta farväl fyllt med massa kärlek från familjen.

Man blir förstörd man gråter och tycker att det är för jäkligt. Att en människa man inte känner får en att bli så känslomässigt engagerad genom en blogg.

Idag tänder jag ett ljus för Anna o mina tankar går till hennes man och 2:åriga dotter samt övrig familj o vänner. Vila i Frid. 
 
Annas blogg:
http://annajansson73.blogspot.com/

Samtidigt igår fick jag ett annat tråkigt besked, en person som stått mig o min familj nära, speciellt mamma  har åxå drabbats av en elakartad blodcancer. FY FAN...
Jag mår så dåligt o grubblar hela tiden kommer jag få träffa personen igen, ingen vet... Bara jag som hoppas. Jag håller alla tummar o tår och hoppas för allt i världen att allt ska gå bra, trots att det ser illa ut.
VARFÖR?? ska folk bli sjuka, varför ska folk behöva gå igenom ett rent helvete innan dom får dö, varför ska folk behöva kämpa i flera år mot en sjukdom för att sen behöva ge upp sitt liv...

Nu får det vara slut på eländet.. Tänker på er, ni våra nära som är sjuka o kämpar, ni är guld värda och vi hoppas innerligt att ni en dag blir helt friska..

Tusentals styrkekramar till er....



  lina  

visst är det hemskt, i de stunder man är trött på barnen/mannen eller vem som helst ska man tänka på de som inte har ngt val, som måste lämna sin familj för att aldrig komma tillbaka...det sätter saker & ting i ett annat perspektiv...

Kramar tillbaka

Datum: 2010-03-09 / Tid: 10:29:23
URL/Blogg: http://secretmom.blogg.se/



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?