Måndag...

Att denna dagen skulle bli så himla bra visste jag inte när jag vaknade på ett dåligt humör imorse...
Vår lilla älskling har haft en jobbig natt, han har vaknat i ren hysteri o skrikit rakt ut och han har vart helt låst, det har inte gått att trösta man har gjort sitt bästa o försökt lugna men det tog sin lilla tid... VAD E DET??? Vi vet fortfarande inte varför....
Det var jäkligt jobbigt för oss, man känner sig inte glad som förälder när man ser sitt barn i det tillståndet. Fy, hoppas det inte händer igen...

Iallafall så pratade jag lite med Lina på chatten o hon kom på idén att ta med sina barn ut till oss så barnen kunde leka lite. Och det var perfekt för Melwin o Noel har inte direkt vart sams så det var skönt för dom att få andra kompisar hem o leka med..
Vi vuxna drack lite kaffe o tjatade o plockade i alla kartonger, snackade om läget i huset o hur less jag var nu när taket hade blivit så fel... Det har hängt över oss ni i över en vecka o det har vart riktigt jobbigt o inte få tag i en kunnig målare som har tid o hjälpa oss...
Mamma kom efter en stund o satte snabbt fart hemma, hon e bra på att få fart på mig, hon bara börjar o så e jag tvungen att hänga på...

Vi har gjort MASSOR idag, Tims rum e klart, sovrummet e klart o hallen e klar... = UNDERBART....
vi har även plockat in i köksskåpen, jag har insett att jag har alldeles för många ljusstakar o bröte, men slänga?? Vad e det?? Det kan ju behövas någon gång.. :-)

Brorsan kom ut o hjälpte oss att sätta kakel i köket :-) FINT!

Och nu till det BÄSTA, en målare kom hem till oss, kikade på taket o nu har vi bestämt oss... Imorgon kommer han med en spruta o tar rubbet... Stora taket i vardagsrummet, taket i köket + taket i hallen, så jäkla skönt o så glad jag blev, en stor bamseklump från min mage släppte och äntligen fick jag lusten tillbaka, vi kan äntligen börja få iordning på torsdag, sikken härlig känsla, vi ska hämta hem soffan o vi ska fixa allt klart nu, sen e det bara bänkskivan som vi väntar på :-)

Allt faller på plats, bara man inte ger upp....

Så imorrn ska allt täckas in med plast, hela köket o alla möbler som vi inte kan flytta på + att resterande golv ska skyddas med papp... Jag e laddad till tusen... 

Imorrn sover vi hemma, vi ska sova i vår säng så lyxigt det känns, både jag o Gabriel sover illa, vi sover på en 120 madrass, det e jobbigt, trångt, hårt och man vaknar till flera gånger varenda natt, det tar på både humör o tålamod när man inte känner sig utvilad i varken kroppen eller huvudet..
Så det ska bli skönt att få sova i vår alldeles egna säng...
Barnen behöver även dom komma hem till sitt nu, börja bo in sig hemma igen, dom har ändå tagit detta väldigt bra, klart att det e rörigt för dom med när det e rörigt runt omkring...

Så imorrn förbereder vi oss för flytt hem till vårt hus.... :-)

Noel leker med sin nya bilbana..



Ja jag erkänner, jag glömde färgen ute...



Brorsan målar...



Våra kakelplattor till köket stora e dom, men fint o bryta ner det vita tycker jag..






Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?