jaha...

Då var även lördagen snart slut, o vi har vart ute precis hela dagen med barnen i trädgården, eldat, krattat, rensat, sågat mm mm.. Vi har fått det ganska ok nu, men har ännu mkt kvar.. Tänker inte lägga ner så mkt mer energi på det mer sen eftersom vi inte ska bo kvar här för alltid..
Vid lunch gjorde vi en brasa o grillade korv ute, att barnen alltid tycker det e lika kul :-)
Det känns i armarna att man krattat till en förbannelse idag, fattar inte hur mkt löv det var här, dom kan inte ha tagit hand om trädgården ett skit innan, allt var igenväxt, det som kanske har gjorts e väl att gräsmattan e klippt på somrarna, inget mer. Nu när vi fått undan en massa bröte kom det fram en massa massa lökar, jättekul att få lite färg i trädgården..

Nu har det gått 1 vecka o jag har inte ätit en endaste liten godisbit, det e starkt jobbat för en godisgris som jag, men de e skönt att jag inte har suget, för det e värst, jag vet hur svag jag e för choklad, men blää jag e inte ens sugen nu... Inget socker alls tror jag att jag fått i mig denna veckan, förutom fruktsocker då för frukt äter jag..
Barnen har suttit här o smaskat i sig lördagsgodis allafall :-)

Imorrn ska jag jobba, mitt första dag-pass på evigheter, känns konstigt att ställa klockan på 06.00 men det ska nog gå fint.. Har en dag-helg på 6 veckor o det e inte hela världen, jag hoppas att jag fixar det, för efter en dag-helg så kommer jag gå på en natt på måndagen.. Hoppas inte det e för slitsamt bara.. Jag ska testa o hoppas på att det kommer funka bra för mig..

Sen hoppas, hoppas jag att det kommer bli fint väder imorrn med för då blir det till att kratta klart o sen en långpromenad igen, vilade mig idag från det för jag har ONT i mina fötter :-( Ändå har jag ett par nya, bekväma Adidas promenadskor, men min kropp kanske har fått en chock, det jag brukar göra e typ städa, tvätta o hålla på med barnen inte så hemskt mkt av träning direkt.. O nu så lägger jag in högsta växeln o går som en dåre så det kanske har sin förklaring till mina onda fötter... Hoppas bara inte det blir värre...
Imorrn bitti kommer stegräknaren åka på... :-) Alltid kul o kunna mäta HUR mkt man rör sig med ju..

Ja, sikket tråkinlägg, men så e de ibland, har inte orkat föra över bilder heller så det har jag inga roliga o bjuda på till dagens inlägg..
Jag ska slänga mig på soffan nu, mysa en liten stund till med barnen innan dom ska sova o sen hoppas jag att BB bjuder på en massa goa skratt...

Tjiiing...



Namn:

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?